Všeobecné obchodní podmínky

1. ÚVODNÍ USTANOVENÍ

1.1. Tyto obchodní podmínky jsou nedílnou součástí kupní smlouvy. Odesláním objednávky kupující bez výhrad akceptuje veškerá ustanovení obchodních podmínek ve znění platném v den odeslání objednávky. Odeslanou objednávkou (návrhem kupní smlouvy) je kupující neodvolatelně vázán. Obchodní podmínky jsou k dispozici na webové stránce prodávajícího.

1.2. Právní vztahy mezi prodávajícím a kupujícím se řídí kupní smlouvou, těmito obchodními podmínkami a dále pak příslušnými právními předpisy, zejména zákonem č. 89/2012 Sb., občanským zákoníkem, ve znění pozdějších předpisů (dále jen „občanský zákoník“), a nařízením Evropského parlamentu a Rady (EU) č. 2016/679 ze dne 27. dubna 2016 o ochraně fyzických osob v souvislosti se zpracováním osobních údajů (GDPR).

1.3. Prodávající je podnikající fyzická osoba Ing. Milada Schlingerová, IČO 73025933, se sídlem Ptáčník 757, 739 45 Fryčovice. Prodávající je oprávněn k prodeji zboží na základě živnostenského oprávnění. Živnostenskou kontrolu provádí v rámci své působnosti příslušný živnostenský úřad.

1.4. Obchodní podmínky se vztahují na případy, kdy kupujícím je podnikatel, tedy ve smyslu § 420 až 421 občanského zákoníku osoba, která samostatně vykonává na vlastní účet a odpovědnost výdělečnou činnost živnostenským nebo obdobným způsobem se záměrem činit tak soustavně za účelem dosažení zisku. Pro účely § 1963 občanského zákoníku se za podnikatele považuje také každá osoba, která uzavírá smlouvy související s vlastní obchodní, výrobní nebo obdobnou činností či při samostatném výkonu svého povolání, popřípadě osoba, která jedná jménem nebo na účet podnikatele. Za podnikatele se dle občanského zákoníku považuje také osoba zapsaná v obchodním rejstříku. Dále se má za to, že podnikatelem je osoba, která má k podnikání živnostenské nebo jiné oprávnění podle jiného zákona.

2. OBJEDNÁVKA A UZAVŘENÍ KUPNÍ SMLOUVY

2.1. Kupující objednává zboží u prodávajícího písemně, e-mailem, faxem nebo datovou zprávou. Ústní či telefonická objednávka musí být kupujícím následně provedena i písemně, e-mailem, faxem nebo datovou zprávou. Objednávky se vyřizují v došlém pořadí.

2.2. Objednávka kupujícího je návrhem kupní smlouvy. Podmínkou platnosti objednávky je vyplnění veškerých předepsaných údajů a náležitostí dle propagačních materiálů prodávajícího (zejména v ceníku zboží). Při objednávání zboží je kupující povinen uvádět všechny údaje správně, úplně a pravdivě. Mezi náležitosti objednávky patří: 

  • název společnosti (nebo jméno podnikající fyzické osoby), 
  • IČO, DIČ, 
  • sídlo nebo místo podnikání, 
  • telefonní číslo, e-mailová adresa a případně ID datové schránky,  
  • název objednávaného zboží (včetně jeho přesného latinského názvu), 
  • množství a velikost zboží,
  • požadovaný termín odběru,

2.3. K uzavření kupní smlouvy dochází podle volby prodávajícího potvrzením objednávky ze strany prodávajícího nebo přímo dodáním zboží (písemné vyhotovení smlouvy se v takovém případě podepisuje nejpozději při převzetí zboží). V případě, že v potvrzení objednávky kupující nalezne jakoukoliv nesrovnalost, má povinnost neprodleně prodávajícího kontaktovat e-mailem nebo telefonicky.

2.4. Prodávající si vyhrazuje právo na změnu cen uvedených v objednávce kupujícího. Pro smluvní strany je závazná cena uvedená v potvrzení objednávky. Pokud se prodávající odchýlí od ceny navržené kupujícím a kupující s cenou uvedenou v potvrzení objednávky nesouhlasí, neprodleně svůj nesouhlas oznámí prodávajícímu a k uzavření kupní smlouvy nedojde.

2.5. Kupující bere na vědomí, že prodávající není povinen uzavřít kupní smlouvu, a to zejména s těmi, kteří dříve podstatným způsobem porušili kupní smlouvu (včetně obchodních podmínek).

3. ODSTOUPENÍ OD SMLOUVY ZE STRANY PRODÁVAJÍCÍHO

3.1. Prodávající má právo odstoupit od smlouvy (zrušit jakoukoliv potvrzenou objednávku nebo její část), a to v následujících případech: 
a) objednané zboží se již nevyrábí, nepěstuje nebo se nedodává na český trh, 
b) výrazným způsobem se změnila výrobní nebo velkoobchodní cena objednaného zboží, 
c) objednané zboží není dostupné (je vyprodané), 
d) nemožnost dodat zboží z podstatných provozních důvodů prodávajícího (např. je vyčerpána kapacita pěstebních ploch anebo provozů, nebo je nevhodné roční období), 
e) objednávka kupujícího obsahuje odchylky od propagačních materiálů prodávajícího, 
f) nepředvídané události (jako vyšší moc, epidemie, válka, nepokoje, úřední opatření, nedostatky energie nebo surovin anebo poruchy provozu), 
g) insolvence nebo špatné platební morálky kupujícího, 
h) kupující u dřívějších objednávek neodebral veškeré zboží ke sjednanému termínu nebo nesplnil své platební povinnosti vůči prodávajícímu.

3.2.    Po odstoupení od smlouvy je prodávající povinen kupujícího kontaktovat e-mailem nebo telefonicky ohledně případné domluvy na dodání jiného zboží nebo jiném postupu.

4. DODACÍ PODMÍNKY

4.1. Termín dodání zboží určuje kupující při zadávání objednávky, přičemž volí z nabídky prodávajícího

4.2. Povinnost prodávajícího odevzdat kupujícímu objednané zboží je splněna okamžikem jejich předání dopravci nebo převzetím při osobním odběru.

4.3. Prodávající dodá zboží kupujícímu ve smluveném termínu uvedeném v objednávce. Nedodá-li prodávající zboží kupujícímu ani v přiměřené dodatečné lhůtě, kterou mu kupující prokazatelně poskytl, pak je kupující oprávněn od smlouvy odstoupit.

4.4. Kupující je povinen zboží včas převzít a zaplatit. Kupující má povinnost převzít zboží bez zbytečného odkladu, tj. v termínu uvedeném v objednávce, nejpozději však do 15 dní od tohoto termínu, jinak se kupující ocitá v prodlení se splněním své povinnosti zboží převzít.

4.5. V případě prodlení kupujícího s převzetím zboží je prodávající povinen vynaložit přiměřenou péči, aby nedocházelo ke zbytečné ztrátě na hodnotě objednaného zboží. Kupující však bere na vědomí, že nejpozději v termínu dodání uvedeném v objednávce dochází k přesunu zboží kvůli kompletaci zakázek. Zkompletovaná zakázka zpravidla obsahuje rostliny s odlišnými pěstebními požadavky a není možné ji z provozních a praktických důvodů rozdělovat dle pěstebních požadavků rostlin a uskladňovat na více místech s odlišnými podmínkami péče. Na expediční ploše (a často i v jedné přepravce) jsou vedle sebe rostliny suchomilné, vlhkomilné, stínomilné i ty rostliny, které vyžadují plné slunce. Péče je vždy jednotná, optimalizace není reálná, což je podstatný důvod pro to, aby kupující převzal rostliny včas, tj. ve sjednaném termínu.

4.6. Je-li kupující v prodlení s převzetím rostlin, prodávajícímu vznikají dodatečné náklady a uchází mu zisk způsobený blokací expediční, případně i pěstební plochy a náklady vynaloženými na udržení rostlin v přiměřené kondici.

4.7. Kupující, který je v prodlení s převzetím zboží, je povinen prodávajícímu zaplatit smluvní pokutu ve výši 0,5 % denně z kupní ceny nepřevzatého zboží. Nárok prodávajícího na náhradu škody v plné výši není touto smluvní pokutou ani jejím zaplacením dotčen.

4.8. Nebezpečí škody na rostlinách včetně možného úhynu jednotlivých kusů přechází na kupujícího převzetím věci. Týž následek má, nepřevezme-li kupující rostliny ani do 15 dní ode dne termínu dodání uvedeném v objednávce.

4.9. Škoda na zboží, vzniklá po přechodu nebezpečí škody na zboží na kupujícího, nemá vliv na povinnost kupujícího zaplatit prodávajícímu kupní cenu v plné výši.

4.10. Prodlením kupujícího s převzetím zboží vzniká prodávajícímu právo zboží po předchozím upozornění na účet kupujícího vhodným způsobem prodat poté, co kupujícímu poskytl dodatečnou přiměřenou lhůtu k jejich převzetí. To platí i tehdy, prodlévá-li kupující s placením, kterým je předání zboží podmíněno. Hrozí-li zboží rychlá zkáza a není-li na upozornění čas, není upozornění nutné.

4.11. Kupující je povinen si zboží při převzetí překontrolovat a případné vady včetně poškození obratem u prodávajícího reklamovat. Kupující je zejména povinen prohlédnout počet a kvalitu zboží.

4.12. Náhrada za oprávněně reklamované zboží bude provedena dodáním nových rostlin nebo jiného zboží odpovídající kvality, popřípadě bude dohodnuta přiměřená sleva z kupní ceny.

4.13. Daňový doklad (faktura) a případně jiné doklady jsou předány kupujícímu při osobním odběru, přiloženy přímo v zásilce anebo zaslány kupujícímu e-mailem.

4.14. Vlastnické právo ke zboží přechází na kupujícího až okamžikem řádného zaplacení kupní ceny v plné výši.

5. KUPNÍ CENA A PLATEBNÍ PODMÍNKY

5.1. Kupní cena je dohodnuta ve výši uvedené v aktuálním ceníku prodávajícího, nedohodne li se písemně prodávající s kupujícím na jiném individuálním cenovém ujednání. V případě překupu zboží nemusí cena odpovídat ceně ceníkové, ale řídí se skutečnými náklady na pořízení zboží.

5.2. Ceny rostlin zahrnují cenu kontejneru a základního označení druhu (prostřednictvím černobílé etikety s názvem druhu a identifikací odběratele), neobsahují však přepravní obaly, marketingové označení ani náklady na dopravu, není-li v kupní smlouvě uvedeno jinak.

5.3. Všechny rostliny jsou připravovány do přepravních obalů. Pokud má zákazník při přebírání zboží přepravní obaly na výměnu v požadované kvalitě a počtu, lze je na jeho žádost vyměnit. Pokud nedojde k výměně přepravních obalů, je prodávající oprávněn účtovat dodané obaly cenou pevně stanovenou v ceníku prodávajícího.

5.4. Ceny uvedené v ceníku prodávajícího jsou platné pro dodávky s místem plnění v provozovně prodávajícího na adrese Fryčovice č.p.605, 73945 Fryčovice.

5.5. Vyřízení objednávek do 1.000 Kč bez DPH může být zatíženo příplatkem reflektujícím zvýšené náklady na přípravu zakázky ve výši 30 %. Na tuto skutečnost bude kupující předem upozorněn.

5.6. Zboží je hrazeno v hotovosti při převzetí nebo bankovním převodem na účet prodávajícího, a to na základě vystaveného daňového dokladu. Pokud nebude výslovně  dohodnuto jinak, činí lhůta splatnosti daňových dokladů prodávajícího pro platbu převodem 30 dní od data jejich vystavení.

5.7. Zaplacením dlužné částky se rozumí den, kdy celá částka byla připsána na účet prodávajícího nebo byla složena v hotovosti do pokladny prodávajícího.

5.8. Prodávající je oprávněn požadovat na základě zálohové faktury zálohu kupní ceny splatnou před dodáním zboží, a to především u zvláštních objednávek vyráběných převážně na zakázku nebo u nových zákazníků. Prodávající je případně oprávněn požadovat i uhrazení celé kupní ceny ještě před dodáním zboží kupujícímu.

5.9. Nezaplacením kupní ceny ve stanovené lhůtě se kupující ocitá v prodlení. V případě prodlení má prodávající právo účtovat smluvní pokutu ve výši 0,05 % za každý den z dlužné částky. Prodávající má rovněž právo na zákonný úrok z prodlení. Nárok na náhradu nákladů spojených s případným vymáháním dluhu není tímto dotčen.

5.10. Nebude-li příslušný daňový doklad uhrazen ve stanoveném termínu, bude kupující ze strany prodávajícího upozorněn telefonicky nebo písemně. Při pokračování prodlení si prodávající vyhrazuje právo bez dalšího upozornění vymáhat svůj nárok soudní cestou. Náklady spojené s vymáháním pohledávky v prodlení jdou k tíži kupujícího.

5.11. V případě, že došlo u téhož kupujícího k opakovanému nesplnění platební povinnosti, má prodávající právo odmítnout vydání dalšího zboží, dokud nemá vyrovnány předcházející závazky a je oprávněn požadovat úhrady plné ceny objednávky nejpozději při převzetí zboží.

6. ODPOVĚDNOST ZA VADNÉ PLNĚNÍ (REKLAMACE)

6.1. Prodávající odpovídá za to, že zboží bude dodáno ve velikostních a kvalitativních parametrech (včetně druhové pravosti rostlin) podle objednávky, rostliny budou v živém stavu bez zřejmých nemocí a škůdců a dostatečně zakořenělé. Jakékoliv změny oproti potvrzené objednávce (tedy kupní smlouvě) mohou být provedeny pouze se souhlasem kupujícího. Pokud dodané zboží neodpovídá potvrzené objednávce z hlediska sjednaných nebo obvyklých vlastností, nehodí se k obvyklému nebo sjednanému účelu, nejsou kompletní, neodpovídá jejich množství, míra, hmotnost, nebo jakost, jedná se o vady zboží, za které prodávající odpovídá.

6.2. V případě zjištění nedostatku v odrůdové pravosti rostlin je kupující povinen neprodleně informovat prodávajícího. Důkazní břemeno je na straně kupujícího.

6.3. V případě zjištěných nedostatků má kupující právo na bezplatnou výměnu zboží za původně požadovaný druh rostlin. Pokud výměna není možná, má kupující nárok na náhradu ve výši pořizovací ceny zboží.

6.4. Prodávající neodpovídá kupujícímu za vadu, o které kupující před převzetím zboží věděl nebo ji sám způsobil. Prodávající neodpovídá dále za vady, které vznikly nešetrným nebo 6 násilným zacházením, neodbornou manipulací a péčí ze strany kupujícího. Prodávající také neručí za vady způsobené zásahem třetích osob. Prodávající rovněž nenese odpovědnost za výsledky dalšího pěstování nebo používání jím dodaného zboží ani za případné následné škody, které by mohly vzniknout kupujícímu nebo třetí osobě jeho pěstováním nebo používáním, pokud není ve smlouvě uvedeno jinak.

6.5. Kupující je povinen uplatnit reklamaci v provozovně prodávajícího nebo dálkově prostřednictvím poskytovatele doručovacích služeb. Kupující je povinen uplatnit reklamaci u prodávajícího bez zbytečného odkladu po zjištění vady

6.6. Rostliny by měly být při dodání k reklamaci zabaleny ve vhodném obalu, aby nedošlo k jejich poškození.

6.7. Kupující je povinen prokázat nákup zboží u prodávajícího (nejlépe dokladem o koupi).

6.8. Vadu zboží a požadavek na vyřízení reklamace kupující specifikuje do reklamačního protokolu vystavovaného pracovníkem prodávajícího.

7. OCHRANA OSOBNÍCH ÚDAJŮ (GDPR)

7.1. Kupující bere na vědomí, že prodávající bude zpracovávat osobní údaje kupujícího pro účely plnění svých povinností podle příslušných právních předpisů, a to v rozsahu účetní a daňové agendy, a pro účely plnění kupní smlouvy v rozsahu pro realizaci prodeje a nákupu zboží. Mezi tyto údaje patří zejména fakturační a doručovací údaje, a to jméno, příjmení, pracovní pozice, obchodní název, IČO, DIČ, sídlo/místo podnikání, e-mail anebo telefon.

7.2. Prodávající bude osobní údaje kupujícího uchovávat po dobu trvání kupní smlouvy a práv z ní vyplývajících, a po jejím skončení budou archivovány pouze ty osobní údaje kupujícího, které jsou potřebné pro určení a obhajobu právních nároků prodávajícího, doložení plnění povinností prodávajícího a u nichž to ukládají příslušné právní předpisy (např. účetní a daňové předpisy).

7.3. Při zpracování těchto osobních údajů kupujícího prodávající dostatečně zabezpečí jejich ochranu a nebude je předávat žádné jiné právnické ani fyzické osobě, s výjimkou zpracovatelů, a to obchodní společnosti zajišťující doručení zboží.

7.4. Kupující je povinen hlásit prodávajícímu veškeré změny v jeho osobních údajích spravovaných pro vedení účetní a daňové agendy a prodávající tímto informuje kupujícího, že poskytování těchto osobních údajů prodávajícímu je zákonným požadavkem a kupující má povinnost tyto osobní údaje poskytnout.

7.5. Prodávající dále informuje kupujícího, že má právo na přístup ke všem svým osobním údajům u prodávajícího, dále má právo požadovat opravu, výmaz nebo omezení zpracování jeho osobních údajů. Státním dozorovým úřadem pro oblast ochrany osobních údajů je Úřad pro ochranu osobních údajů (www.uoou.cz), na který se kupující může obrátit se stížností.

8. ZÁVĚREČNÁ USTANOVENÍ

8.1. Pokud právní vztah založený kupní smlouvou obsahuje mezinárodní (zahraniční) prvek, pak strany sjednávají, že vztah se řídí českým právem.

8.2. Tyto obchodní podmínky jsou účinné od 1.února 2025.

Informace o mimosoudním řešení spotřebitelských sporů

Vážení zákazníci tímto si Vás dovolujeme informovat o tom, že případné spory, které vzniknou mezi Vámi a naší firmou Ing.Milada Schlingerová, se vždy snažíme řádně projednat a vyřešit k oboustranné spokojenosti. Vzájemné spory mezi prodávajícím a kupujícím řeší obecné soudy. Podle zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, má spotřebitel (kupující) právo, v platném znění, na mimosoudní řešení spotřebitelského sporu ze smlouvy o poskytování služeb nebo z kupní smlouvy. Subjektem, který je oprávněn mimosoudní řešení sporu provádět, je ČOI (Česká obchodní inspekce). Více informací můžete najít na webových stránkách www.coi.cz.

Pokud se spor nepodaří vyřešit přímo, tak se mimosoudní řešení spotřebitelského sporu zahajuje pouze na návrh spotřebitele a to nejpozději do 1 roku ode dne, kdy spotřebitel uplatnil své právo, které je předmětem sporu, u prodávajícího poprvé.
Platformu pro řešení sporů on-line nacházející se na internetové adrese http://ec.europa.eu/consumers/odr je možné využít při řešení sporů mezi prodávajícím a kupujícím z kupní smlouvy.

Prodávající se zavazuje usilovat přednostně o mimosoudní řešení sporů s kupujícím, pokud je kupující neodmítne. Mimosoudní urovnání sporu lze provést také prostřednictvím služby VašeStížnosti.cz na webové stránce www.vasestiznosti.cz.

Tento postup není mediací dle zákona č. 202/2012 Sb., o mediaci, v platném znění ani rozhodčím řízením podle zákona č. 216/1994 Sb., o rozhodčím řízením a výkonu rozhodčích nálezů, v platném znění, a jeho využitím není dotčeno oprávnění stran obrátit se se svým nárokem na Českou obchodní inspekci či na soud.

Po dobu trvání jednání o mimosoudním urovnání sporu neběží ani nezačnou běžet promlčecí a prekluzivní lhůty podle občanského zákoníku, dokud jedna ze stran sporu výslovně neodmítne v jednání pokračovat.

V případě, že mimosoudní řešení spotřebitelského sporu, nepovede k vyřešení spotřebitelského sporu, se spotřebitel můžete obrátit na soud. Samozřejmě nemusí možnost mimosoudního řešení spotřebitelského sporu využít a můžete se s řešením spotřebitelského sporu přímo obrátit na příslušný soud.